Rabu, 21 Januari 2009

Presiden Amerika Barack Obama

Salam pembaca,

Seperti mana yang kita tahu 20 Januari 2009 adalah tarikh bermakna dalam sejarah Amerika apabila seorang rakyat Amerika berkulit hitam berjaya menjadi seorang Presiden Amerika. Dengan laungan "Change" yang mejadi perkataan hikmat apabila berkempen bagi bertanding dalam merebut jawatan presiden yang menggantikan Bush.



Apa yang saya hendak kongsikan disini, apakah akan berlaku kepada situasi global buat masa ini? Adakah Obama akan membuat perubahan dalam peperangan yang berlaku di Timur Tengah? Adakah ekonomi dunia juga akan berubah? Bagaimana dasar luar Amerika terhadap isu global?

Semua perkara ini akan kita lihat pada pemerintahan Obama sebagai Presiden Amerika yang baru. Apa yang boleh saya katakan mungkin beliau akan membuat perubahan dari segi ekonomi dunia, tetapi isu terhadap Islam dan isu di Timur Tengah beliau akan menjadi boneka dan ia tidak akan dapat diselesaikan kerana kebanyakan pemimpin Amerika adalah Yahudi. Namun apa yang saya boleh katakan kita umat Islam perlu bangkit dalam perkara ini dan kita perlu mendalami ilmu pengetahuan supaya tidak diperkotak-katikan oleh Yahudi ini.

Sekian, Wasalam

1 ulasan:

dianah@asnan berkata...

saya setuju~hehhe...tunggu dan lihat je perubahan yg akan dibuat ya~hopefully better drpd bush sengal~