Sabtu, 23 Januari 2010

TM point Rawang


Salam pembaca,

Kali ini aku nak menceritakan pengalaman aku bekerja di TM Point Rawang since sebelum ini aku dah menceritakan apa itu OJT jadi pengalaman di TM Point menyedarkan diri aku betapa pentingnya orang bawahan jika kita menjadi bos. Terima kasi aku ucapkan kepada brader2 dan kakak2 di TM Point Rawang yang telah memberikan tunjuk ajar kepada aku. Yerla bdk baru jadi faham2 lah.

Kadang2 kita memandang remeh kerja seseorang yang menjadi customer service tapi percayalah jika anda ditempat itu anda akan merasakan azabnya berhadapan dengan customer ang penuh dengan emosi, fiil, perasaan dan mcm2 lagi. Kadang2 sampai tak terlayan dibuatnya. Ada kes yang aku kene marah sebabkan customer tidak mahu menunggu giliran abis satu TM Point dia maki. Ada pula marah, disebabkan kesalahan sendiri kerana tidak terminate phone line jadi sewa bulanan dia terpaksa bayar. Mcm2 lagi la tetapi aku sebagai pekerja TM hanya mampu tersenyum dan layan sahaja gelagat mereka.

Akhir sekali, kepada sesiapa yang menjadi bos hargailah staf anda kerana kejayaan sesebuah kumpulan terletak kepada ahli kumpulan itu. Jadi janganlah menindas atau memandang rendah sesuatu pekerjaan kerana ianya mulia daripada membuat perkara yang dimurkai Allah.

P/S: Dari TM point ini mcm2 boleh belajar, tapi aku dah tahu pakej2 TM yang boleh menguntungkan diri sendiri. hahahhaha, aku juga dah hafal button untuk no giliran customer. hehehehhe. Apa pun staf kat TM point Rawang mmg best and friendly. Kesimpulannya OJT kira best gak la.

1 ulasan:

aramisz ``^_^ berkata...

yurp...aku penah keje bdepan dgn org ramai...pehhh mmg sakit pale..takat kena maki sposen dua tu kire mmg biasa laaa...dan bile kite jd public pon kena laa hormat kt org lain...yg tnjuk lagak aje kan..kan...cemane kite sakit ati bile org buat kt kite...camtu laa rasenye kalo kite wat org...