Jumaat, 1 Januari 2010

Salam Tahun Baru 2010

VS

Salam semua,

Sempena tahun 2010 yang telah muncul tiba, saya dengan ini mengucapkan Selamat Tahun Baru 2010 kepada semua pembaca blog saya ini. Walaupun tahun 2009 telah berlalu, namun tahun 2009 telah banyak memberi impak yang besar dalam hidupku yang sudah bergelar pekerja. Kadang2 tertawa sendiri bila mengenang tahun 2009 yang banyak mengajar aku erti hidup.

Antara perkara terbesar dalam tahun 2009 ialah aku telah menyambung ke semester 2 semasa peringkat Sarjana dan pada bulan Ogos 2009 aku telah menarik diri dari Sarjana dan ambil keputusan untuk bekerja. September 2009 aku telah bekerja di sebuah syarikat pembangunan perisian di Ikonxept. Kemudian pada bulan November pelbagai kisah suka duka dalam hidup aku di mana telah meletak jawatan sebagai pengaturcara komputer dan memasuki TM sebagai Penolong Pengurus. Terima kasih kepada Dr Ali dan rakan2 Sarjana di UTM dan tidak lupa kepada bos Samayah serta rakan2 di Ikonxept. Diharap agar pada 2010 ini, TM menjadi syarikat yang membuat aku memacu ke hadapan.

Sekian

P/S: Untuk tahun 2010, azam aku memang terlampau banyak yang mana salah satunya adalah untuk membeli kereta. Jadi tahun ni banyak la kene kumpul duit untuk down payment kereta. Kereta apa nak beli masih menjadi tanda tanya, tapi pilhan aku ialah Vios dan City. Tapi bila ikut kemampuan Vios la kelas E. Kepada member2 yang membaca kemukalah cadangan kepada saya ini.

Namun ramai persoal tentang rumah dan kereta ini. Tapi bila difikirkan tentang down payment dan deposit memang kita akan terfikir baik beli kereta dahulu sebagai harta pertama dan kemudian rumah.

1 ulasan:

syahmi berkata...

beli umah dulu bro...down payment 30k je kan? heheheheh.