Ahad, 27 Disember 2009

Enjin Jet RM 50 juta

Setelah mendapat malu di dalam Parlimen dek kerana beberapa MP tidak hadir dalam meluluskan Bajet untuk tahun 2010. Najib pada kali ini telah mengeluarkan arahan kepada MP2 dari BN, tindakan keras akan diambil jika tidak menghadiri sidang di Parlimen. Ini secara tidak langsung menunjukkan bahawa MP2 dari BN bukan sahaja tidak komited pada tugas dan tanggungjawab mereka malah tidak serius dalam menentukan hal2 negara.

Namun setelah ini berlaku, datang pula musibah yang lain di mana kita telah dikejutkan dengan kehilangan engin jet pejuang F-5E dimana masih tidak pasti lagi siapa angkara sebenar perkara ini. Namun yang pelik adalah bagaimana boleh hilang sedangkan enjin itu agak besar, ia tidak sama dengan kes kecurian senjata di Kem Terendak yang mana ia melibatkan angkatan tentera darat Malaysia dan Al Ma'munnah.

Kehilangan enjin ini pula masih tidak dikenalpasti angkara siapa, namun yang kita pasti media2 Pro BN tidak langsung memberikan liputan mengenai kes ini. Ini secara tidak langsung menunjukkan bahawa ketidakseriusan dalam membincangkan isu ini, namun apabila merumuskan mengenai pembangkang bukan main lagi media2 pro BN ini mengutuk dan memperli kerajaan pembangkang. Sehingga isu yang kecil dibesarkan-besarkan, namun apabila isu roboh terhadap bangunan yang dibina di Terengganu senyap sahaja dari Menteri Besar hingga ke exco2. Pelik tapi benar.

Namun isu2 ini hanya diulas sedikit sahaja oleh Najib dan ini sangat memalukan sebagai Perdana Menteri ke 5 yang mana seorang yang tidak pandai menjawab terhadap isu2 yang dilemparkan.

Tiada ulasan: