Sabtu, 15 Ogos 2009

Oh..... Permatang Pasir

Salam Pembaca,

Pada masa ini, penduduk Permatang Pasir sekarang boleh meminta kepada kerajaan apa yang mereka mahukan di dalam kampung mereka kerana pilihan raya akan diadakan tidak lama lagi. Kesemua parti telah membuat penamaan calon masing2 bagi pilihanraya kecil pada kali ini. Pilihanraya kali ini disebabkan kematian seorang wakil rakyat PAS iaitu Datuk Mohd Hamdan Abdul Rahman kerana sakit jantung.

Pada kali ini, kita boleh melihat pertandingan 3 penjuru di antara 3 orang calon iaitu Kamarul Ramizu Idris (calon bebas), Salleh Man (calon PAS) dan Rohaizat (calon BN). Pada pilihanraya kali ini, kita boleh melihat 2 muka baru dan 1 muka lama iaitu Ramizu Idris yang sudah kalah di Bukit Gantang.

Namun saya menjangkakan pilihanraya kali ini sangat sukar bagi PAS untuk mempertahankan rekod di Permatang Pasir kerana pelbagai isu yang dikaitkan oleh media2 BN dalam memburukkan rekod PR. Ini secara langsung membuka peluang kepada calon BN dan calon bebas untuk memenangi undi rakyat. Bagi saya pengundi BN akan mengeluarkan isu2 yang menaikkan kemarahan kaum untuk melagakan PR.

P/S: Namun saya akan tetap menyokong mana yang membawa Islam ke atas.

Tiada ulasan: