Khamis, 13 September 2012

Kad kene telan plak

Assalam.....

Tahun ni raya aku byk jugak menggunakan duit gaji aku, dah la gaji bulan 8 kuar awal pastu nak tunggu bulan 9 punya gaji plak. Aduhhhh bencintanyaaa. Lambat sgt aku tunggu smpi kering akaun aku, terpaksa korek akaun lain. huhuhu.

Kali ni plak, aku dah terbayar kad kredit aku awal sebelum statement date. padahal aku bayar masa tu untuk  next month, so terpaksa aku bayar kali kedua kad kredit aku before due date. Kalo tak interest yang sakit tu nak tanggung. So kepada sesiapa nak guna kredit kad kene la ikut jadual. Pastikan statement date and payment date tu betul mengikut jadual anda.

Lepas aku bayar, aku pun gatal la untuk set telebanking pin kat atm machine HSBC. Try punya try last2 kad aku kene telan, adussss. So, bagus gak kene telan. At least aku dah tak guna kad kredit aku selama bape hari. Hehehehe. Tapi hidup kene disiplinkan diri, pandai pakai pandai bayar.

P/S: Entry lepas, office aku wat persiapan TM Raya Merdeka. Office aku dapat masuk final so esok akan umumkan pemenang kat Menara TM. Harap menang la. Hehehehe

Tiada ulasan: