Sabtu, 11 Ogos 2012

Iklan raya Bernas 2012


Assalam semua,

Puasa kali ni alhamdulillah aku dapat jalaninya dengan baik sekali. Alhamdulillah syukur kepadaNya atas rahmat yang diberikan utk berpuasa selama sebulan. Puasa kali ni aku rasa kene berdiet la, sahur jer makan sikit jer sbb minggu pertama puasa aritu badan makin naik, bukan makin turun sebb byk makan n tidur. kali ni aku ubah la. Alhamdulillah la turun sikit berat badan aku 3 kg. hehehe

Tapi posting kali ni aku nak review iklan raya dari BERNAS iaitu syarikat Beras Nasional. Bagi aku iklan ni paling bermakna utk kita yang ada ibu bapa supaya hargai ibu bapa kita. Kalo diluar iklan, aku respek gak kat budak2 yatim piatu ni sbb boleh berdikari walaupun ibu bapa tiada. Iklan ni kisah kan sorang budak pekak n bisu yang ingin nak lawat kubur mak dia. dia ada kawan yang buta so dia minta kawan buta ni teman dia balik kmpg kat segamat.

Bermula la perjalanan dua org hamba Allah ini menuju ke kampung si bisu n pekak ini. Namun perjalanan nya mengalami pelbagai dugaan, akhrinya sampai ke kampung dan melawat kubur mak si bisu n pekak ni.

Tiada ulasan: