Ahad, 18 Oktober 2009

Tahniah BN

Salam pembaca,

Ruangan kali ini adalah bercerita mengenai kemenangan BN yang mana saya telah menjangkakan sejak awal lagi walaupun pemimpin yang dipilih seperti mana yang kita tahu memang korup dan mempunyai rekod rasuah. Kadang2 apabila difikirkan balik pemikiran orang kampung dan bandar amat berbeza. Apabila kita melihat perkara ini berlaku di Bagan Pinang, kita memang melihat orang kampung tidak melihat latar belakang seorang pemimpin yang dipilih tetapi apa yang dilihat adalah seorang pemimpin yang menjaga mereka tidak kira melalui cara yang baik atau buruk.

Namun dalam pertandingan ini, kita boleh melihat Isa Samad iaitu bekas menteri besar Negeri Sembilan berpengalaman dalam meraih undi pengundi pilihanraya. Beliau juga adalah anak jati kawasan Bagan Pinang. Ini sudah tentu memihak kepada beliau. Kepada pembangkang banyak perkara yang perlu diambil kira jika pergi ke kawasan kampung kerana pemikiran kawasan kampung yang diwakili oleh orang veteran amat susah untuk ditukarkan.

P/s: Bagi saya, kita di Malaysia perlu jadi seperti rakyat di negara2 maju yang mana kita rakyat yang menjadi kuasa dalam pemerintahan negara yang mana kita yang menentukan semuanya. Bagi saya apa salahnya menukarkan kerajaan jika kita hendak lihat perubahan dalam Malaysia. Kita tukar dan jika tidak bagus kita tukar lagi. Dengan cara ini, kita boleh lihat rakyat penentu segalanya bukan kerajaan.

Tiada ulasan: