Sabtu, 3 Oktober 2009

Pengalaman kerja

Salam pembaca,

2 Oktober 2009 telah genap sebulan bekerja, pergh mmg letih la kerja KL ni yer la hari2 merempuh onak duri dan cabaran. Tapi semua perlu dilalui hanya untuk mendapatkan gaji tiap2 bulan. Mcm2 kene dilalui dlm perjalanan menuju ke office yang terletak di Jln Pinang, Wisma UOA. Aku tiap2 hari naik LRT dan Monorail jadi tiap2 pagi kali tak jadi ikan sardin takde masalah. Setelah sebulan ni duit gaji sudah dapt tetapi habis camtu jer sebab nak beli sebuah motorsikal. huhuhu.

Pada 30 September 09, peristiwa yang dahsyat telah melanda di beberapa buah negara seperti Filipina, kepulauan Samoa dan Kepulauan Sumatera, Indonesia. Ucapan takziah saya ucapkan kepada semua mangsa2 kejadian ini. Kejadian gempa bumi di Indonesia pada hari itu telah menyebabkan Malaysia turut merasai gegaran itu dan tidak terkecuali juga kepada aku yang berada di tingkat 18 di Wisma UOA. Ini adalah pertama kali aku merasakan gegaran ini dan pelbagai perasaan yang melanda difikiran. Terfikir juga bagaimana dengan orang yang berada di kepulauan yang menghadapi situasi itu.

Oleh itu harapan aku agar, semua umat Islam berdoa bersama2 bagi menyelamatkan umat Islam dan kepada yang telah pergi ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Amin

P/s: Kepada kawan2 yang nak rasa gaji first aku tak dpt la, sebab duit dah abis

Tiada ulasan: