Ahad, 18 Oktober 2009

Kerja oh kerja

Minta maaf kerana sudah lama tidak mengemaskini blog ini kerana tidak sempat. Ini adalah kerana terlalu banyak kerja di pejabat yang perlu diselesaikan oleh saya menyiapkan sebuah projek untuk syarikat konsesi air. Hari2 mengadap program2 yang banyak dan memenatkan.

Kepada sesiapa yang biasa membuat program, mereka akan tahu bagaimana rasanya ia bagaikan membuat matematik setiap hari dan otak kita akan penat berfikir. Oleh itu sesiapa yang bercita-cita menjadi seorang pengaturcara komputer bersedia lah untuk menghadapi perkara berkenaan. Ini adalah perkara asas yang dilakukan oleh pengaturcara komputer sebelum pergi ke penganalisis sistem.

Yang bencintanya adalah kita bekerja dengan syarikat kecil yang dimiliki oleh Cina jadi pengalaman bekerja dengan syarikat ini memang lain dan kita kena menjadi seorang yang kuat. Kadang2 rasa nak keluar pun ada juga, sebab bayangkanlah jika tugasan yang diberi siap pada pukul 6 dan saya pula pulang pada pukul 6.30 jadi dalam masa setengah jam itu tidak diberikan kita peluang untuk berehat dan bersedia untuk pulang. Jadi cuba anda bayangkan masa2 lain pula dan ia amat memenatkan. Kadang2 rasa cemburu juga kepada kawan2 yang bekerja di agensi kerajaan yang asyik bermain Facebook. huhuhuhu.

2 ulasan:

ninja_kampung berkata...

Kerja penat ke belajar penat??

Unknown berkata...

hahaha, kalo dengan ali penat la