Isnin, 11 Mei 2009

Tahniah kepada Nizar. Alhamdulillah....Allahuakbar

Salam pembaca,

Sudah lama saya hendak menyimpan posting tentang ini kerana saya hendak kaitkan ia dengan sidang ADUN di Perak pada minggu yang lepas. saya melihatkan perkara ini sangat serius kerana kita boleh melihat siapa yang telah mengamalkan undang-undang rimba ketika kita merasakan negara kita ini mengamalkan demokrasi dan mengangkat martabat undang2. Saya tunjukkan gambar2 yang saya ambil dari laman blog Kickdefella yang menceritakan bagaimana Sivakumar dan pemimpin PR telah diambil tindakan yang sebegitu rupa dimana Sivakumar diheret dari kerusinya dan betapa teruknya perundangan ketika itu? Kemudian saya hendak kaitkan bagaimana pula tindakan Zambry yang kononnya berlagak sebagai MB yang sah berkuasa keatas semuanya. Zambry juga telah menderhaka kepada Raja Nazrin kerana membiarkan Raja nazrin menunggu selama 5 jam untuk merasmikan sidang ADUN.

Bagi saya, ini adalah permainan budak2 bodoh kerana jika Zambry merasakan dia MB buat lah tindakan bijak dengan membiarkan Sivakumar menjalankan tugas dia sebagai Speaker kerana keputusan mahkhamah masih belum memutuskan siapa MB sebenar. Itu kesilapan paling besar yang dibuat oleh Zambry.

Setelah mengetahui keputusan daripada mahkhamah tentang Nizar adalah MB yang masih lagi sah, saya merasakan akan berlaku lagi pilihanraya di Perak di mana pembubaran DUN akan berlaku. Ini menunjukkan masih ada lagi harapan keadilan di Malaysia ini dan ini secara tidak langsung akan memalukan pihak2 yang membuat keputusan terburu2 terhadap pemerintahan Kerajaan Perak. Ini adalah amaran keapda permerintahan BN, UMNO dan Najib dalam membuat keputusan yang boleh menaikkan kemarahan rakyat.

Tiada ulasan: