Selasa, 26 Mei 2009

Ceramah Anwar Ibrahim di Taman Universiti, Skudai



Salam Pembaca,

Untuk posting kali ini, saya hendak menceritakan pengalaman pertama saya ke ceramah politik yang dianjurkan oleh Pakatan Rakyat di Taman Universiti, Skudai pada tanggal 25/5/09. Pada ceramah politik kali ini, Dato' Seri Anwar Ibrahim telah datang dan memberikan ceramah kepada penyokong2 beliau dan penduduk Taman Universiti.

Pada ceramah kali ini, saya dan beberapa orang kawan saya (Azlan, Hazlan, Khalid dan Anuar) telah terlamabat ke ceramah tersebut kerana tersilap melihat jadual ceramah. Tapi apa yang saya hendak ceritakan ialah kebodohan pihak berkuasa seperti polis dalam menangani masalah ini. Bukan apa, bagi saya ceramah politik ini adalah perhimpunan aman dan bukannya perhimpunan membuat rusuhan. Jadi tak perlulah, penguatkuasaan polis yang sampai menggunakan 2 trak polis dan 5-6 kereta polis untuk mengawal. Tetapi cukuplah sekadar dapat mengawal situasi yang ada. Melihat ramai pengunjung yang datang ke ceramah Pakatan Rakyat, saya yakin pilihanraya akan datang akan memihak kepada Pakatan Rakyat kerana sambutan dan respon dari pengunjung sangat positif. Dibawah saya meletakkan beberapa gambar yang sempat saya ambil (tidak beberapa jelas kerana guna kamera handphone 2.0 MP).








Ucapan dari DSAI juga telah memberikan input yang berguna untuk beliau berkempen kerana belaiu lebih memikirkan nasib rakyat dan memberikan gambaran sebenar keapda apa yang terjadi seperti kes kapal selam, pemberian tanah di Perak dan isu di Perak. Sebab selama ini kita asyik mendengar berita dari TV3 suku, Utusan Meloya dan Berita hairan. Mengenai ekonomi yang semakin tenat, saya hairan kenapa kebanyakan pemimpin kita mengatakan ekonomi bagus walaupun kita melihat sekeliling kita berapa ramai pekerja yang telah diberhentikan. Memang betul tindakan menutup berita tentang ekonomi Malaysia, namun jika dari A ke Z menipu dengan tidak memberi gambaran sebenar agak sukar rakyat hendak bersedia menghadapi masalah global ini. Berbanding dengan Singapura, mereka mendedahkan segala-galanya dan mereka juag memberi langkah2 yang bijak supaya rakyat mereka terselamat dalam situasi ekonomi sekarang. itu yang kita mahukan dan bukannya menipu dan terus menipu. Oleh itu terpulang anda untuk menilai?

Tiada ulasan: