Khamis, 25 Ogos 2011

Lynas dengan Nadir Bumi nya

Assalamualaikum semua,

Sejak akhir2 ini, aku tgk banyak projek2 yang hendak dijalankan di Malaysia ini. Tapi bila dikaji atau baca rasanya banyak projek bodoh yang dirancang oleh kerajaan untuk rakyat tercinta. Salah satunya projek Kilang Pemprosesan Nadir Bumi di Gebeng oleh Lynas. Tahukah kamu bahawa projek ini sebenarnya banyak keburukan dari kebaikan.Namun ada yang bersetuju tentang perkara ini, bagi aku mmg patut dihalang bagi keselamatan rakyat Malaysis yang hidup dibumi yang tak berapa besar.

Walaupun pada mulanya aku bersetuju dengan projek Lynas ni, sbb boleh meningkatkan ekonomi Malaysia yang mana projek ini sangat menguntungkan kerajaan Malaysia. Tapi bila aku baca hujah2 dari blog2 lain dan pendapat org terhadap projek ini aku merasakan ia sangat berbahaya kepada org Malaysia terutama di sekitar Gebeng.

Baca disini
Kenapa Malaysia Memerlukan Kilang Memproses Nadir Bumi Lynas @NajibRazak ?

Tiada ulasan: