Ahad, 22 November 2009

Bulan November yang memeningkan

Salam,

Bulan November yang memeningkan kepala aku apabila banyak pilihan yang harus dipilih aku jadi pening. Ini berkaitan mengenai tawaran memasuki TM, aku terpaksa melakukan perkara satu bulan notis jadi perkara ini amat menyusahkan. Namun akutekad hendak bayar separuh satu bulan notis yang anggarannya dalam RM 1000. Pergh, rugi aku. Namun demi mengejar kerjaya di syarikat besar terpaksalah aku membuat keputusan. Kepada TM, aku datanggggggg.

Berbalik kepada cerita politik, mengenai Tuan guru Nik Aziz yang dituduh menerima rasuah dengan menerima perbelanjaan pergi menunaikan haji adalah wajar. Ini kerana Tuan Guru kena beringat yang menaja perbelanjaan ini mungkin ada niat memberi ganjaran untuk mendapatkan ganjaran. Ini secara tidak langsung menjadikan perkara ini sebagai rasuah kerana Tuan Guru bukan sahaja ulama' namun sebagai menteri besar yang boleh meluluskan segala projek kepada sesiapa sahaja. Musuh di luar hanya menunggu sahaja untuk menyerang.

Mengenai kes yang terbaru iaitu fahaman wahabi, saya agak keliru mengenai isu ini yang semakin menjadi perhatian media dan ia makin mengelirukan apabila ia dimainkan dengan isu politik. Namun apabila Dr Masitah mengatakan imam2 di Mekah juga berfahaman Wahabi, jadi adakah sah sembahyang orang yang menunaikan haji jika ada yang mengatakan fahaman wahabi ni adalah haram. Ini kena jelas dan menjadi peranan JAKIM untuk menerangkan perkara sebenar. Oleh itu, pihak kerajaan harus melakukan langkah untuk menerangkan perkara yang sebenar daripada membiarkan umat Islam di Malaysia keliru. Ini kerana fahaman Wahabi ini semakin meluas kerana kebanyakn ustaz2 yang pulang dari Jordan banyak mengamalkan fahaman ini. Ini kena jelas sama ada ia mazhab atau hanya fahaman. Sekian

1 ulasan:

Didi Nadhirah berkata...

tahniah bob dapat masuk tm..bile tu...leh jd geng ngan iza,mawar,linda la hahahaha